tiistai 5. heinäkuuta 2016

Jopas nyt tapahtuu

Taas jälleen "pikku"tauolta palailua. Mun elämässä on nyt tapahtunut niin paljon kaikenlaista, että kerron minun, Leevin, uusien heppakavereiden ja vanhan tutun Unelman tapahtumista erikseen tässä postauksessa.

Leevillä oli oikeastaan koko kesäkuu lomaa, sai olla ja nauttia elämästään. Nyt on palailtu pikkuhiljaa treeniin sileän, maaston ja esteiden muodossa. Ollaan menty rennosti, mutta silti polen vaatinut aika paljon. Laukka on nyt jo tosi hyvää, nostaa hyvion, taino oikeaa laukkaa saa oikeasti hakea jos suoralla nostaa, mutta ympyrällä se nousee hyvin. Lisää siis vain treeniä! Olen viimeviikolla käynyt nyt muutaman kerran maastossa ihan vain hömppäilemässä askellajit rennosti läpi. kaksi kertaa olen myös ratsastanut kaikki askellajit sileällä läpi ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Maanantaina hyppäsin Kamillan kansssa sarjaa/jumppasarjaa ja harjoiteltiin himmaamista ja lähestymisiä sarjalle normaalia enemmän. Leevi on ilomielin palannut lomaltaan takaisin treeniin. Maanantaina (11.7) meillä olisi taas Torpan Tallilla Kannuksessa kisat, mennään 50cm. Sitten saman viikon sunnuntaina (17.7) Hiltop Cup Kokkolassa, sinne olen suunnitellut 60cm. Riippuu toki siitä miten Kannuksessa kisat menevät. Leeviltä teille kaikille terveisiä!

Olen siis aloittanut autokoulun jo toukokuun puolessa välissä, nyt on kaikki teoria tunnit käytynä, sekä ajotunteja enää 4 ajamatta. Sitten kahden viikon päästä olisikin teoriakoe, ja sitä seuraavalla inssi. Jänskättää kun pitäs olla jo iso tyttö. Autosta mulla ei oo itelle vielä hajuakaan, nyt on kyllä toinen mahdollinen suuri ostospäätös edessä, että edetään asiat tärkeysjärjestyksessä ja se auto ei ole tärkeämpi kuin tää toinen. Autokoulu on siis jo hyvällä mallilla, torstaina liukastelemaan liukkaan kelin ajoharjoitteluradalle. Mun työt loppu, että nyt oon palkallisen työn puolesta lomalla. Hevoshommia mulla on sitten senkin edestä. Käyn n. kerran viikossa ratsastamassa yhtä suomenhevosta, Leevillä ois tarkotus vetää treenit ainakin 4 kertaa viikossa ja nyt oon k'ynyt 2x päivässä Unelmalla. Mutta ei siitä sen enempää. Löydettiin asunto Kokkolasta ja elokuun alussa ois muutto. Teen siitä sitten asunnon esittely videon.
Ajattelin myös ehkä huomenna kuvata tallipäivä mydayn, koska huomenna on ainakin 2 tallia jossa käyn, ehkä myös 3.
Viikonloppuna oltiin autokisoissa Joutsassa, jokkiksen yleisen luokan sm. Reissu meni ihan mukavasti, meillä oli aivan ihana mökki Sysmässä! Reissuun mukaan lähti meidän koko perhe ja mun ja siskon poikaystävät. Mökillä meidän kanssa oli kaks jokkiskaveria ja toisen heidän isä. Viikonloppu hurahti nopeaa ohi, ja nyt on palailtu pikkuhiljaa arkeen. Lauantainakin kuvittelin kuvaavani MyDaytä, lähden silloin Honkajoelle Rallicrosseihin viivalle tikku/kylttitytöksi.


Olen nyt siis tosiaan käynyt ratsastamassa/kokeilemassa sitä suomiputtea, ja huomenna olisi tarkoitus mennä uudestään. Hän on jo aika iäkäs ystävä, ellen väärin muista 15-16v ruunan rumpsukka. Ei osaa kummempia ja on kiireisempi tapaus, mutta viimekerrallakin siirtymisillä ja toistuvilla tehtävillä sain vauhtia pois ja loppuviimein näytettiinkin ihan kivalta (tai siis Hömppä tuntui ihan kivalta). Huomenna olisi luvassa maastoreissu, jännittää vähän koska en tiedä kuinka paljon virtaa ja menohaluja kamulla on maastossa sekä maastot on mulle tuntemattomia. Onneksi Kamilla lähtee Höylärin kanssa mukaan! Hömpän omistajan toiveesta olisi tarkoitus saada hevonen kulkemaan rentona, oikein päin ja nätisti/kuuntelevaisesti.



Kävin eilen vuoden tauon jäölkeen katsomassa Unelmaa. Jäi vähän haikea fiilis.. mutta en kerro siitä sen enempää. Nyt oon käynyt aamuin illoin Unelman luona, ja ehkä jotain on tapahtumassa..


Unelman kohdalta, to be continued..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti